Grund Studio

Két farkas Santa Barbarából

2019. január 07. - GyökösiAttila

Alecia Beth Moore neve sokaknak csenghet ismerősen, de vélhetően még többen vannak azok, akik PINK-ként ismerik a hölgyet. Bizony, napjaink egyik legsikeresebb énekesnőjére gondolunk. És hogy a 2017-ben az MTV Video Music Awards Életmű-Díját elnyert művész hogyan is keveredett ide, egy borokkal foglalkozó blog témái közé? Elmeséljük:

pink1_1.jpg

Elmondása szerint Alecia Moore gyermekkorában nem igazán rajongott a borért:

"Azt hiszem, akkoriban minden 10 év körüli gyerek utálta az ünnepek idején kóstolt bort. Úgy értem, nem éltünk igazán jó anyagi körülmények között, és az anyukám - hasonlóan a környékbeli szülőkhöz - szörnyű bort vásárolt ilyenkor, én pedig sokáig úgy éreztem, hogy ez az ital egyfajta büntetés" - meséli nevetve.

De aztán ez lassan megváltozott. Ahogy a zenei sikerek nyomán egyre többet kellett utaznia, egyszer csak ráeszmélt, hogy a bor bizony nagyon különleges valami. Egy-egy palack finom bor mindenhol fellelhető, és közös elfogyasztása csodás barátságokat, kapcsolatokat, emlékeket szülhet. Mint később elmondta, ez az időszak kicsit olyan volt, mint beleesni a nyúl üregébe. Még nem volt minden tiszta és egyértelmű, de azt érezte, hogy valami csodát talált…

"Később, amikor elkezdtem igazán sokat utazni, menedzseremmel jó csomó borászatot látogattunk meg. Tőle sokat tanultam, nagyon jó ízlése van. Elkezdtem inni a Châteauneuf-du-Pape-t, és beleszerettem. Ez volt az a bizonyos AHA bor számomra, az első, ami igazán magával ragadott.

Ekkoriban láttam a Red Obsession című filmet, és Lalou Bize-Leroy-t. Ez hatalmas lökést adott, innentől tudtam, nem csak értő fogyasztó akarok lenni. Elkezdtem álmodni. A WSET és az UCLA online tanfolyamait végeztem el először. Elindultam tudatosan járni a borvidékeket: Bordeaux, Ausztrália, Napa, Dél-Afrika, Paso Robles, a Central Coast. Egy-egy fajtát vagy stílust tanulmányoztam minden utazásnál: Bordeaux, Cheval Blanc és Pontet-Canet. Charly Foulcault Clos Rougeard-je... Nagyon izgalmas idők voltak. "

Ez már idáig is jól hangzik, alighanem sokan cserélnénk vele. Azonban Alecia lépett még egyet, és miközben az Allan Hancock főiskolán kitanulta a borász szakmát, férjével megalapította a Two Wolves borászatot Santa Barbarában. (A borok címkéin is látható két farkas egy ősi Cherokee mondának állít emléket, amely a jó és a gonosz közötti harcról szól.)

Külön jelentősége van annak, hogy a borászat semmilyen módon nem kapcsolódik a popdíva PINK névhez. Itt az eredeti családnév, a Moore használatos. Talán ezért is sikerült mintegy öt évig titokban tartani a projektet. Az eredetileg 18 hektáros (azóta bővült) ültetvény első palackozásai 2017-ben készültek el, Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc és Petit Verdot fajtákból. És az utolsó palackig elfogytak, gyakorlatilag órák alatt…

Hogy Alecia Moore mennyire rabja lett a boroknak és a bortermelés világának, arra érzékletes példa, ahogy a Cabernet Franc szőlőfajtáról ír:

Ez a szerelmi viszony olyan volt, mint egy 70-es évekbeli film. Nagyon hosszú, lassú intro, többnyire zene és semmi beszéd. Beletelik egy kis időbe, hogy kijussunk a baráti kapcsolatból. De amikor végre kibontakozik a cselekmény, rádöbbenek, hogy soha nem ismertem még ilyen szerelmet! Megdöbbentő és hihetetlen. Nagyon, nagyon különleges. Hogy még jobban megismerjem új szerelmemet, elutaztam Clos Reugeard-be, a Loire- és a Rhône-völgybe, Dél-Afrikába. Meg kellett tudjak mindent a szerelmemről, meg akartam érteni.

És hogy mik a távolabbi célok?

Alecia úgy gondolja, semmiképp sem szeretne túl nagyra nőni. Cél a fenntarthatóság, és hogy családi erővel, családi összefogással művelhető legyen a birtok. Ő maga kifejezetten élvezi a szőlő gondozásával, metszésével való munkát. Férjével együtt kezdték el ezt a kalandot, és bízik abban, hogy a gyerekek is bele fognak szeretni ebbe a csodába. Hogy aztán a zenész Pink meddig fér meg egy testben a borász Aleciával, az persze kérdéses.

"Igen, ez már most is sok. Úgy érzem, három teljes munkaidős állásom van. Turnékon éneklő művészként, borászként és bormárkám elindításán dolgozó marketingesként néha rövidek a napok. Időnként meg is kérdezem magamtól, mi a fenét gondolok? De az a helyzet, hogy mindent szeretem..."

Az a poszt egy új sorozatunk első része. Ebben néhány számunkra fontos előadót mutatunk be, akik valamilyen módon közel kerültek a borok világához...

(A posztban használt fotók a Two Wolves weboldaláról, illetve az The Inquirer cikkéből valók, Andrew Macpherson készítette őket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://grundstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr9514689286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása